آرامش بازار آهن

آرامش و ثبات نسبی در برخی مبادی توأم با برخی تخفیف‌ها یا کاهش قیمت‌ها در تمامی حوزه‌های بازار داخلی کشور در هفته گذشته حکمفرما بود که به احتمال زیاد در بازار هفته جاری نیز تداوم داشته باشد.

در اوضاع آرام بازار آهن و فولاد، قیمت روز میلگرد آجدار نوسانات متعددی را تجربه کرد، به طوری که علاوه‌بر کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی در برخی از شرکت‌ها و ثبات در بسیار از کارخانه‌ها، افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی را نیز در شماری از مبادی فروش تجربه کرد. به طور کلی می‌توان گفت در یک ماه اخیر قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴، به حدود ۱۷ هزار و ۵۳۷ تومان رسید که بیانگر کاهش هزار و ۴۵۳ تومانی نرخ این محصول است.

قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی روز پنجشنبه در غالب شرکت‌ها ثبات داشت اما در یک ماه اخیر این محصولات با کاهش تقریبی ۶۲۹ تومانی همراه بودند، همچنین نرخ روز پروفیل و قیمت روز لوله داربستی، گازی و … نیز مانند سایر محصولات فولادی با ثبات همراه بودند، اما به طور کلی در یک ماه گذشته نرخ پروفیل از ۲۵ هزار و ۵۷۱ تومان به ۲۳ هزار و ۳۵۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت روز تیرآهن هم کم و بیش در نوسان بود به طوری که در بخش کیلوفروشی علاوه‌بر افزایش ۵۰ تومانی در چند شرکت، مابقی کارخانه‌ها ثبات قیمت داشتند، همچنین در بخش کیلوفروشی نیز در کنار ثبات غالب کارخانه‌ها، حدود ۲۰ الی ۴۰ هزار تومان شاخه‌های پرفروش کارخانه ذوب آهن اصفهان با کاهش قیمت همراه بود.